Gecenin izlenimleri 16.07.2008 - Sentez
Nefs, varlığın enkarne olduğu alandaki sabitlenme bilgilerinin adıdır.
Ancak varlık bu bilgilerle özdeşleşirse nefsaniyet denilen hal ortaya
çıkar. Burada sabitlenme bilgileri araç olmaktan çıkarılıp amaç haline
getirilmiştir. Nefs, arapça ruhun bir forma -maddeye- üflenmesidir
-akışıdır-. Nefsin terbiye edilmesi, ruhun, madde planında bilgisini
tezahür ettirmesidir. Madde planındaki aynalar iyi okunmalıdır. Çünkü
aynalar değişkendir.Okumak bir olayın sonuçlarını takip etmektir. Takip
tahkiki meydana getirecektir. Tahkik, varlığı hedefine götürecek ve
nefsin terbiyesi gerçekleşecektir. Nefsin terbiyesi varlığın kulluk
vazifesini ifa etmesidir. Ona verilen bilgiyi tezahür ettirmesidir. Bu
yolda varlıklar tarafından yapılan seçimler, zaman enerji farklarını
meydana getirerek, tek bilgi karşısında kademeleşmeleri meydana
getirecektir. Bir varlık bilgisi doğrultusunda çeşitli kademelerin eş
zamanlı mensubu olabilir. Bu durum varlık, hakkında hüküm vermeye mani
bir durumdur. Varlık ve bağlı olduğu kademeler sürekli olarak bir akış
halindedir. Bu durumda nefs terbiyesi varlığın varolan yeni hale
kendisini uyumlamasından başka bir şey değildir.
Yorumlar
Yorum Gönder