Okyanustan damlalar

Şerh-i manzume-i rüsuhi / Ayinezade Muhammed Şemseddin Sirozi

Eyki alemden haberdarım diyen dünya nedir
Bugünün yarını bilmezsin eğer dün ya nedir


Şerh-i Makale-i Niyazi-i Mısri / Hasan Sezai

Halk içre bir ayineyim herkes bakar bir an görür
Herkes görür kendi yüzün ger yahşi ger yaman görür


Şerh-i Lugaz-ı Aşık Ömer / Salahaddin-i Uşaki

Guşunu benden yana tut sözlerim femden çıkar
Başına aklın yar ise gönlünü kemden çıkar
Arif-i billah gerekdir bilmeğe dört cevheri
Üçünü kılsam beyan her birisi mimden çıkar

Şerh-i Gazel-i Niyazi-i Mısri / Edremitli Müridzade Musfata Aczi Ağa

Her neye baksa gözün bil sırr-ı Sübhan andadır
Her n'işitse kulağın ma'na-yı Kur'an andadır

Şerh-i Gazeliyyat-ı Niyazi-i Mısri / Haririzade Mehmed Kemaleddin efendi

Ben sanırdım alem içre bana hiç yar kalmadı
Ben beni terk eyledim gördüm ki ağyar kalmadı

Bilenler vech-i cananı bu cism ü canı neylerler
Görünse şemsin envarı meh-i tabanı neylerler

Talib-i hakkın devasız derddürür sermayesi
Anın içün ah ü zar olur hemin hem-sayesi

Şerh-i Nutk-ı Üftade / Şeyh Ali Urfi-i Selaniki

Yine duş oldu gönül yarin cemali şem'ine
Götürüp yüzden nikabı gark olup envarına

Aslını bilen kişi etmez bu yollarda karar
Anın için masivadan bu gönül eyler firar


Popüler Yayınlar